Haapsalu-Padise 96 kilometer

29 juni 2013 - Padise, Estland

Ik heb heel slecht geslapen. Ik weet niet wat ze doen s'nachts in ieder geval wordt er geen gebruik gemaakt van een bed. Mijn buren blijven in de late avond en nacht met de zware houten bedden schuiven die dan weer tegen de muur of god mag weten waar tegen aan gezet. Naar mijn idee hadden ze beter naar het café kunnen verhuizen. Het stel heeft elkaar heel wat te vertellen want om 5 uur , morgens zijn ze nog niet uitgepraat.
Het heeft in de nacht en ochtend heel hard geregend. Het blijft de hele dag bewolkt met watmiezerregen. Het is geen takkenweer maar slakken weer. Over de weg kruipen ze met zijn allen waarbij ik een slalomparcours afleg. Er zijn ook enkele grote exemplaren, lekker met eeb beetje knoflook in de oven.
Ik ben blij dat ik in Haapsalu mijn etensvoorraad heb aangevuld. Over 96 kilometer is niets meer te krijgen! De lunch hou ik in een bushalte hokje. Onderweg zie ik nog een stel fietsers hetzelfde doen.
Ik rij 30 kilometer over ongesfalteerde gravel waarbij er stukken golfplaatweg zitten. Alles gaat door bos en natuurgebied. Gelukkig was er deze dag maar weinig autoverkeer. Een mooie afwisselende fietstocht.
In Padise slaap ik tegenover een oud en vervallen klooster uit de 13 e eeuw.

1. Marjon:
    30 juni 2013
    Wat een dunbevolkt gebied zeg, dat je zo lang niks kunt krijgen! Heerlijk, gratis bourgogneslakken; echter duurt de bereiding wat te lang voor jouw reis. Hopelijk slaap je beter tegenover het klooster...
  2. Esther:
    1 juli 2013
    Het zelfde als de vorige die een reactie gaf hoopte ik dat het feit dat je tegenover een klooster overnacht, jou een gezonde nachtrust zou bieden.
    Fijn om zo lekker in bos en natuur te kunnen zijn met weinig verkeer om je heen. Super goed dat je al proviand ingeslagen had want dat is de keerzijde van rustige natuur; geen mensen/winkels. Wellicht omdat het zo'n dunbevolkt gebied is kom je ook golfplaten op de weg tegen. Heel apart lijkt mij. Bijna net zo moeilijk fietsen als het slalommend om de slakken heen.
    Gelukkig kan je verzorgde fietsketting er weer even tegen!