Bad Bederkesa - Bad Zwischenahn 105 kilometer

17 juli 2013 - Bad Zwischenahn, Duitsland

Bij de boekhandel deel 1 van mijn fietsroute gekocht: Friesland, Ammerland, Wesermarsch, Oldenburg. Ostfriesland had ik gisteren al gekocht. Het is een mooie landelijke route, het doet mij een beetje denken aan Limburg. Velden, bos, dorpjes. Er zijn hier Hollandse molens, veel windmolens en boomkwekerijen.

Vanaf Bad Bederkesa fiets ik naar Alfstedt, Kuhrstedt, Elmlohe, Bramel, Schiffdorff naar Bremerhaven. Het was even zoeken voor de Weserfahre naar Blexen. Weer heb ik geluk, ik kom aanrijden en zie daar, de boot ligt klaar. Een paar minuten later vertrekt hij. De overtocht duurt ongeveer een kwartier.

Vanaf Blexen naar Nordenham. Via Abbehausen naar Seefeld en richting kust. Alles is vlak en bordjes geven keurig de weg aan. Bij de kust rij je langs een hoge dijk op een slecht fietspad met veel hobbels en gleuven in de weg. Via een trap kun je de dijk op. Er is een strook grasveld en daarna komt een breed wad. Zwemmen kun je hier niet en daardoor is het ook lekker rustig fietsen hier. Bijna geen toeristen.

Ik rij via Schweiburg naar Jaderberg . Vanaf daar naar Hahn en Wiefelstede. Over Gristede naar Bad Zwischenahn. Een drukke toeristenplaats omdat het aan een meer ligt. Veel hotels zijn vol of bijna vol en dan erg duur voor de laatste kamers.

Via hotel "Nieuw Amsterdam" (de eigenaar komt uit Nederland, vandaar), vind ik een Landhuis die een appartement over hebben.

1. Marjon:
    21 juli 2013
    Dat zal geen goedkoop appartement geweest zijn, maar je mag daar al blij zijn dat je een slaapplaats hebt...