Heide - Bad Bederkesa am See 140 kilometer

15 juli 2013 - Bad Bederkesa, Duitsland

Zonnig 20 graden.
Van Heide richting Meldorf. In Windbergen spreekt een oude dame me aan en vraagt of ik hulp nodig heb. Wanneer ik haar vertel van mijn fietstocht, is ze verbaasd over de vele kilometers. Ze vraagt of ik man en kinderen heb die op mij wachten. Helemaal alleen? Ja. Dan wens ik je een heel goede reis verder en een goede gezondheid.
Van Sankt Michaels donn ( wapen met Sint Joris en de draak) naar Brunsbuttel. Een stuk ovrr de Noordzee kustweg naar Gluckstadt. Daar met de ferry nasr Wischhafen. Ik kom precies op tijd aan. Er staat een lange rij auto, s , vrachtwagen, s en campers te wachten. Ik fiets ze allemaal voorbij om vooraan gelijk de boot op te kunnen! Fijn dat ik fiets. Je ziet maar weer welk een voordeel dat heeft. Geen wachttijden, geen benzine nodig, af en toe taart.
Aan de overkant aangekomen, volg ik een fietsbord wat verkeerd staat aangegeven. Enfin, na 4 kilometer kom ik daar achter door op een bushokje te kijken wasr die heen gaat.
Terug naar Wischhafen en vandaar naar Hemmoor langs een redelijk drukke autoweg. Via landschapswegen naar Lamstedt. Over een B weg naar Bad Bederkesa. Op goed geluk naar Romantik hotel Boserhof.

1. Marjon:
    21 juli 2013
    140 Km. gefietst, of zit daar een groot deel boottocht in? Door Gluckstadt had je de mazzel dat je direkt bij aankomst de boot op kon, toch?Zo'n gelukje is nooit weg! Hij was wel snel weg toen ze 't fietsbord in Wischhafen verkeerd hadden gezet...Ik dacht dat de duitsers bekend stonden om hun "grundlichkeit", maar deze was kennelijk een misser...