Dahme - Maribo 77 kilometer

7 juli 2013 - Maribo, Denemarken

Zelf mijn ontbijt klaar gemaakt en om 7.30 uur vertrokken. Het fietspad is afwisselend gravel en asfalt. Vlak na GroBenbrode kom ik een man op een racefiets tegen. Of beter gezegd, ik blokkeerde het fietspad zodat hij wel moest stoppen. Hij fietste dezelfde kant uit. Gelukkig, want hierdoor wees hij mij op een hek waar je door kon. Het smalle pad volgde de snelweg wat over een grote brug ging. Wanneer je dit pad gemist had, kwam je beneden de brug uit en volgde er een steile trap wat met mijn fiets al zo en zo niet te doen was geweest.
Op zondag zijn bijna alle toeristen buro , s gesloten. Op goed geluk rij ik naar Burg a. Fehmarn want ik moet een kaart van Denemarken hebben. Zowaar, het buro is tot 3 uur geopend. En ja, ze hebben een globale kaart van een deel van Denemarken.
Bij Puttgarden neem ik de ferry. Net op tijd, over 5 minuten vertrekt de boot. Echter geen nood, een half uur later gaat er weer een naar Rodbyhavn (45 minuten).
Bij aankomst vind ik een smal fietspad van gravel met aan beide zijden struiken. Het lijkt eindeloos rechtuit te gaan. Het landschap is vlak met heel veel akkers.
In Maribo overnacht ik bij een meer waar ook een park bij ligt. In het park kom ik een man met een grote camera tegen. Hij vraagt mij of ik een oranje vlinder heb gezien. Hij is er de hele dag al naar op zoek.

1. Ike:
    10 juli 2013
    Die vlinder heb ik gezien, maar wel in Friesland!