Maribo - Naestved 87 kilometer

8 juli 2013 - Næstved, Denemarken

De fietsroute gaat gedeeltelijk langs een autoweg. Het terrein is glooiend, dus af en toe een heuvel met een fijne afdaling. Max. 31 km p uur. De receptioniste had mij gewaarschuwd dat ik veel water moet drinken omdat het erg warm zou worden. Hoe warm? 25 graden. Ik heb voor hetere vuren gstaan dus dit lijkt mij het perfecte fietsweer.
In Vordingborg ( ruïne van een oud kasteel) bestel ik in een café een sandwich zalm. Ik krijg zo, n enorm broodje met sla en friet, dat je er met twee personen van kan eten. Gelukkig had ik al 45 kilometer gefietst en kon het in zijn geheel naar binnen.
In Naestved ga ik naar de toeristeninfo omdat ik nog niet weet waar ik ga slapen, hier of elders. Voor Naestved zelf hoef je niet om te rijden maar wel voor de aller vriendelijke dame van het toeristenburo. Ze zoekt van alles voor me uit en geeft gratis kaartmateriaal. Ook geeft zij de tip om bij hotels af te dingen wat helaas niet gelukt is. Ik eindig bij het Danhostel wat vroeger een klooster geweest moet zijn. Ik zie er weinig van in het gebouw. De buitenkant en binnen ziet alles er modern uit.

1. Ike:
    10 juli 2013
    Zeker een heel andere sfeer in Denemarken! En dat zo dicht bij elkaar!