Parnu-paatsalu 88 kilometer

27 juni 2013 - Paatsalu, Estland

Na een goed ontbijt a la Sovjetstijl-grote bakken met stevige pap en omelet-verder. De receptioniste van het hotel is zo aardig om een slaapadres te zoeken. In dit deel van Estland zijn er niet veel overnachtingsadressen.
Vandaag is het bewolkt en tegen drie uur begint het licht te regenen. Het is voor het eerst dat ik weer een rustige B-weg fiets met nauwelijks verkeer. Ik fiets voornamelijk door bos.Soms ligt er een dode slang op de weg.
In Tostamaa een korte pauze en inkopen gedaan. De winkels zijn schaars en de meeste dorpen hebben niet meer dan 10 huizen.
In Paatsalu kom ik na 1 kilometer gravel bospad bij Puhkekeskus uit. Je kunt hier kamperen, een kamer huren of een boshut. Helaas is er net een groep mannen voor een seminair. De boshut blijft over. Er staat een stapelbed en een tafel. Het ruikt muf. De douche en wc zijn 50 meter verder. Wanneer ik mijn reislogboek aan het schrijven ben, komt Ivan een gesprek aanknopen. Hij is hier voor zijn werk en heeft al aardig wat bier op. Als hij even later naar de sauna gaat, komt hij weer langs. Hij vraagt, inmiddels straalbezopen, dat ik niet meer hoef te werken.

1. Esther:
    28 juni 2013
    Ben benieuwd hoe de sfeer in het bos was. Loofbomen of naaldbomen of gemengd. Gelukkig is je tent al van je fiets. Mij lijkt het tenminste niks ergens te kamperen waar ik weet dat er (veel) slangen in de buurt leven.
    Hoop dat Ivan je makkelijk met rust liet.
  2. Ike:
    29 juni 2013
    Ivan de verschrikkelijke, haha!
  3. Irma:
    29 juni 2013