Talinn rustdag

1 juli 2013 - Tallinn, Estland

Volgens de receptie is het hotel vol. Ze hebben nog wel een kleine benauwde eenpersoons kamer zonder raam voor frisse lucht. Voor deze kamer moet ik meer betalen. Ik bedank en vind via booking hotel Old Town Maestro. Ruime kamer en vriendelijk personeel.
In de ochtend ga ik naar City bike. Er is iets mis met het mechaniek van de Rohloffnaaf. Ze kunnen dit wel bestellen maar dan ben ik waarschijnlijk al in Nederland. Helsinki was een goede optie ware het niet dat ze geen Rohloffnaaf onderdelen meer hebben. De volgende mogelijkheid is Zweden - Goteborg maar daar kom ik niet. Ik kan nog wel fietsen maar dan met ratelgeluid en zwaarder trappen. Er zijn nu 2 opties: vanaf Helsinki de ferry naar Travemunde (Duitsland) of alsnog door Finland en Zweden. Nog een paar dagen bedenktijd.
Talinn bekeken. Een ongelooflijk toeristische stad. Veel gekleurde huizen, prachtige kerken, stadsmuren en torens. Je kunt niet alles zien maar het bezoek aan het Talinn museum was zeker de moeite waard.
In hotel Viru was vroeger op de 23 e etage de KGB gevestigd. Het is nu een museum over de overheersing van de Sovjet Unie.
Om 3 uur begint het te gieten. Gelukkig was het voor die tijd prachtig zonnig weer.

1. Esther:
    1 juli 2013
    Succes met je fiets overwegingen! Die Rohloffnaaf heeft het lang goed gedaan na die speciale verzorging door de Poolse fietsenmaker die er nog nooit één gezien had!
    Ik google zo even de temperatuur in Tallinn, daar ben ik benieuwd naar! Je bent al zo noordelijk; 59 graden N.B.!
    Fijn dat je een ruime kamer in een hotel met vriendelijk personeel hebt gevonden zeker nu je een rustdag hebt!
    Succes met al Giselle!