Padise - Talinn 89 kilometer

30 juni 2013 - Tallinn, Estland

Bij het afrekenen waren ze het diner van gisteren vergeten. Een dame van de keuken wist niet hoe ze alles in moest voeren, het duurde zeker 5 minuten voor de rekening klaar was.
Langs Padilski volgt weer een drukkere B weg. Na Kloogaranaa en Laulasmaa richting Keila Joa. Daar is een redelijk brede waterval die ook elektriciteit opwekt. Vanaf Muraste is er een mooi geasfalteerd fietspad langs de weg tot aan Talinn. Het daalt iets naar beneden en fluitend vervolg ik mijn weg met af en toe een uitschieter van 30 km p uur. Hier kom ik zelfs de meeste fietsers, rolschaatsers en nordic walkers tegen! Ik spot zelfs de tour de l' Est, een wieler klassieker waarbij enthousiaste racefietsers elkaar proberen in te halen om als eerste te eindigen.
Voor Talinn ligt een etnisch openlucht museum Rocca al Mare. Ik laat het links liggen, te toeristisch en geen zin. In Talinn naar het klooster wat Ludwig Frank mij had aangeraden. Het ligt echter 7 kilometer buiten het historische centrum. Wanneer ik er bijna ben, keer ik alsnog om. Fiets naar de toeristen info en via booking vind ik hotel St. Olav. Het toeval wil, dat dit een voormalig klooster is geweest. Wanneer ik vraag of ik nog een nacht bij kan boeken, zegt de receptioniste dat het vol is maar morgen misschien niet.

1. Esther:
    1 juli 2013
    Leuk dat je in Tallinn bent! Ooit kende ik Paavo Saare en Anneli Kont. Contact is al jaren verwaterd. Wel heb ik een mooie folder met foto's van Tallin, dat openluchtmuseum en omligend natuurschoon van Estonia.
    Na de vorige dag zo zonder mensen om je heen nu juist een overvloed aan mensen. Wat een levendigheid ook.