Kalundborg - Skanderborg 51 kilometer

10 juli 2013 - Skanderborg, Denemarken

Om 10.15 uur de ferry naar Aarhus.
Op de boot kom ik Anna, uit Kopenhagen tegen. Ze komt tegenover me zitten en we praren bijna de hele reis. Ze heeft haar huis te koop gezet en is nu met een deel van haar huisraad op weg naar haar moeder. Ze wil het daar voorlopig opslaan. Geen baan meer, opgezegd. Burnout door een drukke baan in webdesign. Ze is oorspronkelijk kunstenares (glasblazerij) en heeft zelfs een tijdje in Drenthe gewerkt. Rond een uur komen we in Aarhus aan. We nemen hartelijk afscheid en wisselen e-mail adressen uit.
In Aarhus kan ik geen toeristen informatie vinden. Op goed geluk rij ik de stad uit. Ik kom weer een man op een fiets tegen. De weg richting Silkeborg weet hij niet precies maar fietst wel een stuk mee. Hij geeft advies om richting Ry te gaan. Een vrouw had mij veel succes geenst met een ondertoon dat het niet mee zou vallen. En inderdaad, dit zijn de enige Deense Ardennen. Heuvel op en af, ik raak bekaf. Koers gewijzigd, niet naar Ry maar naar Skanderborg. Het laatste stuk gaat over een drukke B weg. Het had 5 centimeter gescheeld of ik lag in de berm. Een onverlaat met aanhangwagen nam de bocht wel erg scherp.
In Skanderborg is een super mooie hostel, vlak aan het meer. Je kunt er zwemmen en ook nog een kano huren.

1. Marjon:
    21 juli 2013
    Pffft...5 cm is erg weinig om aan een wegpiraat te ontsnappen! Proficiat dat je zo goed hebt opgelet zou ik zeggen.
    Leuk, het kontakt met Anna uit Kopenhagen.