Riga rustdag

23 juni 2013 - Riga, Letland

Tijdens het ontbijt neemt iemand een vreemde combinatie: pap met jam en knakworst. Hmmmm...Met de trein naar Riga. Een oude boemel met drie steile trappen om er in te komen. Je moet hier niet invalide zijn.
Het oude centrum van Riga is niet heel erg groot en in een dag heb je het wel gezien. Tenzij je nog musea wilt bezoeken. Opvallend zijn de Jugendstil huizen. Rijk versierd met koppen, monsters en leeuwen. Er staat een enorm vrijheidsgedenkteken waar in de ochtend 3 soldaten rond marcheren en 2 de wacht houden. Boven op de St Pieter kerk heb je een prachtig uitzicht over de stad. Het is voor het eerst dat ik een lift in een kerk heb gezien.
In de trein terug naar Jurmala zit een oudere man met enorme krukken. Om de haverklap gooit hij met een harde klap de krukken op de grond. Telkens is er iemand die ze opraapt. Dan begint hij ruzie te maken met de vrouw naast hem. Nu werpt hij de kruk richting haar hoofd. De vrouw werpt de krukken weer op de grond. Het gaat er nogal heftig aan toe en op het laatst moet de conductrice zich ermee bemoeien.
In de avond heb ik een Thaise massage ivm een pijnlijke nek en schouders. Ik weet niet wat mensen gedacht hebben toen ze mij hoorden kreunen. Het ging er vrij heftig aan toe

. Relax, zei de Thaise terwijl zij zo wat mijn arm uit de kom trok. Ik geloof dat al mijn ledematen een flink pak rammel hebben gehad. No pain no gain zei ze met een Thaise glimlach.

1. Esther:
    28 juni 2013
    Oeps, heftig zo'n massage...
    ben benieuwd hoe het de volgende dag met je ging.
    hopelijk was er minder pijn dan voorheen.